
Cienījamie pedagogi, skolēni un vecāki!
Mūsu skola jau septīto gadu piedalās starptautiskajā projektā Ekoskola.
2012. gada 27.septembrī Latvijas Universitātes, Lielajā aulā notika Ekoskolu apbalvošanas pasākums, kurā mums pasniedza Zaļo karogu!
Lai mūsu pilsēta būtu tīrākā, mēs visi kopā dzīvosim Zaļi!!!
Mūsu vietne
Rīgas 21.vidusskolas skolēni piedalās Jauno vides reportieru programma
''Medus ceļš''
Rīgas 21.vidusskola daudzus gadus īsteno EKOSKOLAS projektu un skolai piešķirts starptautiskais Zaļais karogs, kā arī Latvijas ekoskolas" nosaukums, kas apliecina īpašus panākumus ilgtspējīgas attīstības, vides izglītības un vides aizsardzības veicināšanai skolā un tās apkārtnē.
Ekoskolas darbu vada ekopadome. Tajā ir iesaistīti skolotāji, skolēni, skolas vadība, vecāki un vietējā pašvaldība. Atbilstoši gada tēmai ekopadomē iesaista arī citus speciālistus, kā arī sadarbojas ar daudzam organizācijām. Par šīgada tēmu esam izvēlējušies Pārtiku".
EKOSKOLAS projekta un Skola 2030 ietvaros 1.a un 1.b skolēni runā, dara, mācās par pārtikas veidiem un uzzina informāciju par dabas ainavu pļavu.
Pagājušajā nedēļā klasēs organizēta integrēta stunda: dabaszinības + dizains un tehnoloģijas. Stundas temats bija ''Medus ceļš''.
Stundas sākumā skolēni skatījās filmu. Pēc tam apsprieda to, kādus labumus cilvēkiem dot bites un kāpēc medus ir tik veselīgs.
Izmantojot krāsaino papīru un kartona rullīšus, skolēni veidoja bites. Stundas beigās... Pateicoties Latvijas Biškopības biedrībai (LBB) Eiropas mēroga akcijas Eiropas medus brokastis, katrs skolēns saņēma saldo pārsteigumu.


Meža ekspedīcija
Septembrī 4.klases skolēni piedalījās īstā meža ekspedīcijā. Meža ekspedīcijas maršruts bija aptuveni trīs kilometru garš, un tajā ietvertas dažādas dabas izziņas pieturas. Skolēni, dodoties no vienas pieturas uz otru, veica praktiskus uzdevumus mežā, papildinot savu zināšanu krājumu un izmēģinot grāmatās lasīto un skolotāju stāstīto.
Meža ekspedīcijās skolēni meklēja atbildes uz šādiem jautājumiem:
- Vai koksne ir tikai kokā?
- Vai mežs ir jāatjauno? Kā to dara?
- Kāpēc ir nepieciešams izcirtums?
- Kas ir liela koka sākums?
- Kuru koku zāģēt, kuram vēl augt?
- Kas kopīgs mežam ar Formula 1?



Rīgas 21.vidusskolas 4.a klase iesaistījās Pasaules lielākajā mācību stundā
2020. gada rudenī kārtējo reizi norisinājās akcija Pasaules lielākā mācību stunda, kas vienoja skolotājus un skolēnus no visas pasaules.
Šogad vienotās stundas tēma bija Pandēmija kā portāls no pagātnes uz nākotni. Ceļojums no vecās pasaules un jauno, kur varam izvēlēties, ko ņemt līdzi ceļasomā uz jauno dzīvi pēc pandēmijas.
Rīgas 21.vidusskolas 4.a klase arī iesaistījās Pasaules lielākajā mācību stundā, vizualizējot savu dzīvi un pasauli pēc pandēmijas. Skolēnu diskusijās un pārdomās parādās, kā viņus ietekmējušas attālinātās mācības un kā tehnoloģiskais progress mums palīdzēs apturēt pandēmiju. Ar ko nodarbojas zinātnieki un ārsti pandēmijas laikā, kādi atklājumi farmācijas jomā drīzumā sagaida pasauli. Vai pasaules karantīna varētu sekmēt labvēlīgas klimata pārmaiņas?
Pēc diskusijām un pārdomām skolēni vizualizēja savas idejas par dzīvi pēc pandēmijas radošos darbos. Radošo darbu ekspozīcija atrodas skolas pirmā stāva gaitenī.
Rīgas 21.vidusskolas 4.a klases skolēni dabaszinību stundā meklēja pasaules globālās ekoloģijas problēmas risinājumu.
Ekoskolu Rīcības dienu 2020 ietvaros Rīgas 21.vidusskolas 4.a klases skolēni dabaszinību stundā meklēja pasaules globālās ekoloģijas problēmas risinājumu.
Pašlaik uz Zemeslodes trūkst saldūdens resursi. Šīs problēmas iemesli ir visdažādākie globālā sasilšana, iedzīvotāju skaita un ūdens patēriņa pieaugums, līdz ar to, saldūdens izmantošanas apjoms palielinās. Saldūdens trūkums vienlaicīgi ietekmē vairākas sfēras, tā ir gan lauksaimniecība, gan rūpniecība, enerģijas piegāde un transports. Saldūdens trūkums skar arī bioloģisko daudzveidību un ūdens kvalitāti.
Lai novērstu šo problēmu, ir jāpanāk efektīva ūdens izmantošana un taupīšana.
Aktīvi iekļaujoties kompetenču pieejā un īstenojot mācību saturu, 4.klases skolēni, domājot un darot, uzzināja, kā efektīvi savākt un izmantot lietus ūdeni no mājas jumta.
Darbnīcas ietvaros, skolēni modelēja lietus ūdens novadīšanas sistēmu, kas ne tikai novērš ūdens tecēšanu no jumta un sienu mitrināšanu, bet arī kalpo kā papildus ūdens resurss.
Tomēr, lai izmantotu savākto lietus ūdeni, piemēram, piemājas lauksaimniecībā, to nepieciešams attīrīt. Ūdeni no liekiem piemaisījumiem var attīrīt filtrējot, tāpēc skolēni izgatavoja daudzslāņu ūdens filtru no dabas resursiem: oglēm, akmentiņiem, koka skaidiņām, smilts.




3.b klase piedalījās Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenotā projekta Kompetenču pieeja mācību saturā (Skola2030) diagnosticējošā darba parauga aprobācijā. Darba mērķis bija novērtēt skolēnu inženiertehniskās prasmes. Veidojām ledus jahtas!



4.a klase no novembra 2020.gada attīsta lasītprasmei pēc 12.nedēļu programmas "Vienaudžu mācīšanās pēctecīgai lasītprasmes veicināšanai pamatskolas pirmajā posmā." (VIMALA)
VIMALA pieejā pozitīvā veidā tiek izmantota vienaudžu savstarpējā ietekme citam uz citu.
VIMALA mērķis ir ne tikai lasītprasmes un lasītprieka veicināšana, bet arī veicināt pozitīvu uzvedību, veidot jauna veida uzvedību vēlamajā virzienā.

Integrētā mācību stunda "Es saku NĒ plastmasai!" 4a klasē